2014. november 21., péntek

Sei la sola che amo

Mindegy is mit jelent - bár jó volna tudnom - a Ricchi e Poveri számának a jelentését, remélem, nagyon remélem, hogy nem valami vad, elvadult szöveg, hanem a közép lassú dallamához illően romantikus, érzelemmel telített benne a mondanivaló, amely nem éteri magasságokban leledző témákról értekezik, hanem hétköznapi érzelmekről mesél és éppen passzol Eszterhez, merthogy évtizedek múltán újra találkozva a dallal, nekem rögtön Eszter lányom alakja, arca, jelleme, mosolya ugrott be róla, hívnom sem kellett, önkéntelenül termett Eszter előttem olyan közel és élénken és élőn, hogy ránevethettem, megérinthettem, magamhoz ölelhettem, megmondhattam, mennyire szeretem és mennyire hiányzik, közben persze minden úgy van jól, ahogy és ahol van és él a messzi Londonban, de most végre a skype-os komputeres világnál is közelebb került a kézzel fogható képzeletben egy zenének köszönhetően, ezek után a Sei la sola che amo bármennyiszer is csendüljön föl a rádióban, a CD-lejátszóban, majd Esztert érzem magam mellett ülni a kocsiban, hallom mesélni, mesélni kinti életéről, fontos, kevésbé fontos történésekről, örömeiről, problémáiról, csacsogni csip-csup semmiségekről, hallani vélem nevetését, mellyel és amely nélkül egyaránt mosolygok, olyan jó érzés, hogy a képzelet ezt a játékot űzi velem már egy kis ideje a megúnhatatlan Ricchi e Poveri Sei la sola che amo dalával, amely akárhányszor ismétlődjék is a lejátszóban, azáltal Eszter alakja, hangja színesedik, válik egyre plasztikusabbá, amelyhez természetesen a rendszeres skype is hozzáteszi a magáét, meg a nyughatatlan képzeletem.

P.S.: Te vagy az, akit szeretek - mint utóbb kiderült, ezt jelenti az olasz cím. A fordítást Anikónak köszönöm meg. Még a címében sem véletlen, hogy éppen ez lett nekem Eszter zenéje. Azért vannak nagy megérzések az életben...

1 megjegyzés:

  1. Annyira tömör és pontos ahogy írsz! Nincs benne egy felesleges szó sem, s mégis árad , hullámzik miután elolvastam, bennem. A lányaimmal töltött idők kincseit gurítják elém. A rohanást, az egymára rakódott történések tornyát. , az elengedést, hogy menniük kell a saját útjukon. A találkozások örömét. Mindegy hogy mennyi idő telt el. Egy nap vagy egy-két hét. Őket látni a legnagyobb boldogságom, mint Neked a Tiéd!

    VálaszTörlés