2016. február 22., hétfő

Seats2meet - Nagy Gabi

Ez annyira jópofa, hogy beemeltem az Araratba. Egyáltalán, hogy létezik ilyesmi a világban, míg mi itt sárgolyóbis sötétebb felén élünk, éldegélünk. Hajrá!

"Nem lehet azzal vádolni, hogy megszerettem volna Hollandiát vagy a hollandokat, de ma konkrétan leesett az állam.
Mivel napjaim nagy részét egyedül töltöm és fordítok, az egyedüllét-szeretetem ellenére néha emberek közé vágyom.
Tegnap beírtam a keresőbe, hogy "Utrecht digitális nomádok számára", és amit találtam, az minden várakozásomat felülmúlta.
Megelégedtem volna egy ingyen wifit biztosító, csendesebb kávéházzal, ezzel szemben most egy olyan co-working helyről írok, ahol jelenleg éppen kb. száz ember dolgozik körülöttem. Van álló munkára alkalmat adó asztal, babzsákfotel, kerek közösségi asztal, biciklinyeregből készült szék, amin két pedált is hajthat, aki akar. Minden asztalon konnektorok... gyors a wifi...
13 órakor ebédbüfé termett a helyhez tartozó kávézó jóvoltából. Az asztalon gyümölcs, friss paradicsom, uborka, alma, sajtok, bio ivójoghurtok, némi felvágott, kevert saláták magokkal, friss kenyér és péksütik szintén magokkal, kétféle leves és ivólé. A kávé és a tea egész nap elérhető.
Ja, a lényeget nem mondtam még.
Mindez ingyen.
Igen: jól olvastad. Nem kértek egy petákot sem a helyfoglalásért, se az ebédért.
Itt ugyanis a tudásoddal fizetsz, ha valaki igényli. 
Az online foglalásnál mindenki beírja, hogy mi a foglalkozása, éppen min dolgozik, és miben tud segíteni másnak.
Ha akarom, kérhetek az éppen itt dolgozó(k)tól webdesign tanácsot, nyelvtanítást, PR segítséget...
Attól függ, hogy ki van itt éppen, és mit tud.
Megkérdeztem a recepcióst, hogy ugyan mondja már el, ezt hogyan gazdálkodják ki.
A válasz: tárgyaló- és konferenciaterem-bérlés a fő profiljuk. Abból van bevételük. A fizető kliensek az ebédért is fizetnek. A keletkező bevételből meg "támogatnak" naponta vagy száz nomádot, és csak annyit kérnek tőlük cserébe, hogy segítsék egymást.

Ez a Seats2Meet, és más városokban/országokban is létezik.
https://www.seats2meet.com/"

Forrás: FaceBook, Nagy Gabi, Utrecht, Hollandia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése