2014. június 16., hétfő

Fekete alapon fehér pöttyök

Tahiban ezen a hétvégén rajzás lehetett. Az utcákon a lomtalanítás egymást érő kupacain csak a fekete szárnyú fehér pöttyös egyedek nagy szám béli előfordulása tett túl. Ahova léptem, fű nem termett ugyan, annál  több pillangó féle fekete szárnyakkal fehér pöttyökkel, hosszú,  fekete testtel, a potrohon egy keresztirányú narancssárga csíkkal.
Szombat hajnalban arra jöttem ki az odumból, hogy a terasz padlózatán két ilyen lény fekszik a potrohuknál fogva egymással összetapadva. Nem mozdultak. Körbe kitettem a székeket az asztalnál a reggeli kellékeivel. Semmi változás. Felforrt időközben a teavíz, felöntöttem az erdei gyümölcsös teafiltereket. A két pillangó egymásba feledkezve ült mozdulatlanul a teraszon. Pározhattak. Vagy bagzottak? Vagy ezt nem is ezekre az állatokra mondják? Sok-sok pici pillangó készülhet most majdan fekete alapon fehér pöttyökkel, találgattam magamban.
Kirándulási útvonalunkon a Kisfakudy utca legtetején egész sereg pillangóba botlottam fekete alapon fehér pöttyökkel. Hosszasan figyeltem, kémleltem szokásaik után, nekem olybá tűnt, mintha valamilyen pillangó-szabályszerűség szerint egymást hajkurászták volna. Az is feltűnt, hogy többen támadtak le egyet-egyet, hogy begyűrjék maguk alá vagy mellé. A lányokat sem kellett félteni, jól irányzott potroh rándulással, odavágással, elhúzódással jelezték, hogy az illető csöppet sincs az ínyükre. Az utcában annyian voltak, hogy minden lépésemnél vigyáznom kellett, ne ütközzünk egymásnak, vagy még véletlenül se tapossam el az egymásra talált párokat.
A teraszunkon az egymásba feledkezettek egyike egyszer csak lassú szárnyrezgéssel, ólomsúlyú szárnyakkal próbált meg útra kelni, végtelen időbe telt, míg megtalálta repülésének gyorsaságát, ritmusát.  A másikuk ott maradt mozdulatlanul. Reméltem, hogy a férfi az, és kiadós örömszerzés, örömadás után, mintegy a szerelembe belehalva, önmagát rengeteg sok kis pillangóban fekete alapon fehér pöttyökkel e világra örökül hagyta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése