2016. április 30., szombat

Lovas Zoltán: Pocakos lakatos

"Tegnap egy egész flúgos futamom volt Budapesten, különféle anyagokat kellett beszerezzek a ház alsó szintje felújításához, s megállapítottam újra, hogy ez az az ország, ahol a kapitalizmus sem működik... no de nem is ez a lényeg ezúttal. Hanem a Pocakos lakatos.
Á Pocákos lákátos nem az a krimó amire gondoltok... A Soroksári úton van, egy sarokra a bezárt Jaguár szalontól, egy benzinkút tövében... ez egy kifőzde szerűség, egy kései szocializmus-korabeli zárvány. Hol normális áron baromi adag kaját lehet kapni, meg jó szót, serény konyhamesterrel-ki egyben kiszolgáló is a pult mögött körítve. Már régóta készültem a gyomornedvek eme szentélyébe... s tegnap került rá egy lyukas fél óra... megérte, egy halom brassóit faltam friss nagy darab kenyérrel, koviubival, meg bodzaszörppel. Tunkoltam, rágtam, nyeltem. A hely tök üres volt, rajtam kívül egy feszülthangulatú taxis falt még valamit csak. Ebédidőben voltunk, s kb egy kilométeres körzetben nem volt versenytársa még az idea szintjén sem a helynek. A konyhamester-kiszolgáló-tulaj elmondta míg fizettem, hogy 26 éve van ott a Pocakos. S hogy ilyen szar még sohasem volt. Nincsen pénze az embereknek - s ha valaki tudja, hát ő biztosan. Jah, mondtam rokonszenvvel, és kurvára jóllakottan, jah szívunk... mire ő, hogy legalább 9 millijójan, ebbe' maradtunk. Ő még nem zárt be, érdemes arrajárni. Csaxólok..."

Forrás: FaceBook, 2016.04.30.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése