2013. július 6., szombat

Sándor Erzsi - másodszor


Sándor Erzsivel múlt hét vasárnap este a Nemzeti Színház előtt Alföldi Róbert búcsúztatóján találkoztam. Ezt előre tervezni sem lehetett jobban. Márta barátnőmmel egymás mellett hallgattuk a Nemzeti zenekarának a koncertjét, amikor egyszer csak Márta oldalba bökött és a fülembe súgta:
- Tudod, ki áll itt mellettem?
Megnéztem magamnak az illetőt, de bevallom, nem ismertem meg.
- Sándor Erzsi - mondta Márta enyhén rosszallással a hangjában jelezve, hogy nekem, nekem, a nagy Sándor Erzsi tisztelőnek minimum, hogy meg kellett volna ismernem.
- Tényleg? Róla írtam nem is olyan régen az Araratban, hogy nem tudom mi van vele és nem tudom, hol és hogyan lehet minél teljesebb körűen egyben megtalálni az írásait.
- Akkor kérdezd meg egyenesen tőle -  így Márta, aki egy jól irányzott mozdulattal közelebb lökött Sándor Erzsihez, míg ő meg kilépett a körből.
Így történhetett, hogy - magam számára is váratlanul - szembe találtam magam Sándor Erzsivel, azzal a riporterrel, újságíróval, akit a kedvelésnél sokkal jobban szeretek, akire odafigyelek, akinek megjelenéseit a médiákban mind szóban, mind írásban keresem, kritikáit olvasom, pályáját a laikusok ügyetlenségével és nem a fan-ek szenvedélyességével követem. Elmondta, hogy nincsen honlapja és blogja sincs, ahol mindent egyben megtalálhatnék róla. A Mozgó Világ és a Népszabadság online újságokon kívül a Kék Art honlapján olvashatom az írásait. Azóta a lista kiegészült még egy két címmel, amelyet itt teszek közzé, ha más is szeretne Sándor Erzsi cikkei, riportjai között mazsolázni. Magát nem tartja grafománnak, havonta ír egy hosszabb lélegzetű kritikát. Engedélyét kértem és kaptam írásainak az Araratban való ritka közlésére.


A márciusi rendkívüli hóhelyzet kapcsán csinálhatott átfogó riportműsort a Klubrádióban, ahol szereplése szórványos és esetleges. A Magyar Rádiótól húsz év után éppen most rúgták ki, így mondta, kirúgták és húsz év után, ahol a fél életét töltötte. Ősztől egy rangos pesti színháznál folytatja marketinges vonalon. Kívánom, hogy örömét, kedvét lelje benne legalább annyira, mint amennyire én benne, az egész Sándor Erzsi-jelenségben.

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése