2013. január 6., vasárnap

Vadjaim

Hiába kerestem a vadakat, szarvast, őzet, vaddisznót, vadnyulat. Erdők mellett vitt gyakran az utunk és mezők, meg frissen szántott földek mellett. Hívtam, hívogattam a szarvast, az őzet, a vaddisznót, a vadnyulat. Tán a fülükön ültek, azért nem jöttek elő. Az útjelző tábla pedig rendre vadveszélyt jelzett egy, két, sőt olykor négy kilométeren belül. Kinéztem a szemem, kutattam a tájat, mindhiába. Semmi, a nagy semmi helyett az erdő és a mező végtelenje, meg a frissen szántott határ bevetve valamivel, ami sem nem szarvas, sem nem őz, de még vaddisznó sem vadnyúllal. Nagyon akartam vadakat látni, a szemem is majd’ kifolyt annyira, aztán mire mentem vele.
- Ne akard annyira. Hagyjad, hagyd el a görcsös akaratot. Lazulj el, ne is gondolj vele – súgta a benső hang.
Hagytam, elhagytam az akarást, ellazultam, éreztem, közelít az alfa-állapot. Zsibongató érzés fogott el, amint lehunytam a szemem.
Lazulásomban az egyik szűk erdei ösvényen szarvasok, őzek csoportja közelített, utánuk vaddisznók araszoltak békésen, a sor végét vadnyulak zárták. Szemmel be sem tudtam fogni, annyian, de annyian voltak. Az úton előttem mentek át az erdőbe a másik oldalra. Némelyikük felém lesett, haloványan mintha intett volna a fejével vagy csak én képzelődtem.
- Hát megjöttetek végre, vadjaim! – nem is mondtam, inkább sóhajthattam, és álmodtam tovább.
Láttam birka- és tehéncsordát. Máshol kis létszámban legelésző teheneket pocsolyás földet túró disznók szomszédságában egy és ugyanazon a telken. Hallottam harkályokat kopácsolni az erdőben és észrevétlenül gyönyörködhettem bennük, miután nagy nehezen észrevettem őket. 
Láttam vadászokat az étteremben vadászat előtt gyülekezni, egy utolsót előre inni a medve bőrére. Puskával felszerelkezett vadászt is láttam az út mentén. Hallottam puskalövéseket is. Egyedül abban reménykedhettem, hogy vadjaim egyikében sem esett kár, ahogy nekem nem mutatkoztak, talán másoknak sem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése