2018. július 1., vasárnap

A Cég legelső emberének esete a facebook-kal


Ugye az már rangot jelent, ha a Cég legelső embere ledörgöli a legutolsó bejegyzésemet a Cég belső facés oldaláról.  Sosem gondoltam volna, hogy ez egyáltalán lehetséges, és velem mindez megtörténhet.

Ezek szerint volt súlya az írásomnak, pedig nem csináltam mást, mint csak ültem és meséltem. Társalkodó stílusban írtam húsba vágó témákról. Nem hosszan. Csupán csak egy csöppet megpöcköltem a tartalmat, odébb gurítottam, s mentem a következőre tovább. Az olvasó nagyon is érthette, amit virágnyelven írtam, mert azt kaptam vissza, hogy ő még sokkal olyanabbakat mondott volna.

Ez a kis virágnyelves sétagalopp, enyhe lányfoci sarkallta cselekvésre a Cég jelenleg legelső emberét, aki gondolt egyet és törölt. Túl sok volt neki így is a könnyed mondanivaló. Nem akarta, hogy a leírt betű által hordozott tartalom megérintsen, megmozgasson akár csak még egy embert is a Cégnél.

Nem bírt szembe nézni egy véleménnyel. Ráadásul egy olyan véleménnyel, amelyről kiderült az addigi reakciók alapján, hogy nagyon sokakéval egyezik. Helyettük, ha úgy tetszik, a kollégáim nevében is írhattam tehát, s mely véleményt nem képes elviselni a Cég legelső embere. Annyira nem tudja elfogadni, hogy a törlés mellett ugyanakkor elvette mindenkitől a szabad bejegyzés jogát is, melynek következtében a kölcsönös kommunikációból így egyirányú közlés lett. Majd ő megmondja, hogy mit és mikor mond. Az eddigi vitafórum helyett one-man-show az, amit tapasztalunk.  A Cég legelső embere immáron egyes egyedül van jelen alkotói szinten, kinyilatkoztat, mi pedig olvashatjuk, emészthetjük és egytől egyig egyet érthetünk vele.

A véleményed különben sem érdekli. Eddig is csupán csak a látszat kedvéért hagyta működni ezt a tetves, terhes demokráciát. Őneki egyedül saját maga a fontos. Ő az össznépi szimpatikus. Tudja a tuti frankót. Mindenre tudja az odaillő megoldást. Megmondja, hogy merre hány méter. Megmutatja, merre van az arra.

Eljött a kánaán, a nagybani lustulás, az agybani tunyulás ideje. Nem kell gondolkoznunk. Nem kell semmit sem kitalálnunk. Csak ne zavarogjunk. Nincs is min. Hiszen a beállítottság, az irányultság több mint világos.

Engem se olvassatok. Nyugi van. Holnap is nap lesz. Az övéhez kísértetiesen hasonló.     

1 megjegyzés: