2011. május 27., péntek

Annele

Nem, de nem azért nem merült föl, hanem mert a papa rögtön mondta, hogy az ő anyukája olyan beteg, nélküle nem lehet meglenni, nekünk ide kell jönni. Olyan beteg az ő anyukája, aki utána még száz évig élt, (nevetünk) és mindenkinek rontotta a közérzetét.
- Annelének neveztem el a nagyit a blogban, de tudsz róla valami jót is mondani? Elég negatív kép alakult ki itt róla.
Ha röviden kellene jellemeznem Annelét, akkor azt mondanám, hogy egy jól főző szerencsétlen asszony volt. Ezt tudom mondani. Ugyanis a szerencsétlensége abból adódott, hogy két férje volt, és egyikkel sem volt boldog.
- Az egyiktől elvált, a másik meghalt?
Az egyiktől elvált, a másikat pedig elvitték munkaszolgálatra. A Szegő Andortól elvált, az Alt Albertet pedig elvitték munkaszolgálatra és ott halt meg. Ő volt a Sári néni testvére. Emiatt az Annele egy megkeseredett asszony volt, de hát ab ovo, ab start otthonról sem egy könnyű természetet hozott magával. Ő nem igazán akart senkihez sem alkalmazkodni, sem a Szegő Andorhoz, sem az Alt Alberthez. Tehát ő nem úgy viselkedett, mint egy asszony, mint például én, akit az anyukám úgy nevelt, hogy a férjemet, aki szeret engem és akit én szeretek, azt a tenyerünkön kell hordani.
- Ez nem az Annele és a testvére neveltetéséből származott, hogy ők már iskolázottak voltak?
Nálam nem voltak iskolázottabbak, egyikőjük sem, én voltam a legiskolázottabb.
- Te egyetemet végeztél.
Ők pedig polgáriba jártak. Hat osztályosba, négy osztályosba, nem tudom pontosan. De hát ők nagyon önérzetes asszonyok voltak, ők nem tudtak a férfiak előtt meghunyászkodni, egy férfit kiszolgálni, meg ilyesmi, tehát elég boldogtalanok voltak.
- Az Elza férjhez sem ment.
Így van. Ja, azt nekem az Elza elmesélte, hogy annak idején az ő férjhez nem menetelének az volt az oka, hogy minden alkalommal ahányszor férjhez akart volna menni, először leültek az Annelével és megbeszélték, hogy az Elzának és a férjjelöltnek mennyi a fizetése. Összeadták és kijött, hogy a potenciális jelölt kevesebbet keres, mint az Elza, és a kettőjük fizetése nem elég semmire sem. Így aztán az Elza nem ment férjhez. És ez a matematika többször is előfordult.
- Holott az Elzának lehetett volna egy jó házassága.
Akár. Az Elzának sokkal jobb természete volt, mint az Annelének. Az Annele egy becsületes, rendes ember volt.
- Ismert híres magyar írókat.
A Népszava szerkesztőségében Mándy Iván, Örkény István és még sok író műveit gépelte. Annele tudott velük bánni és ezek szerint ők is kijöttek vele, mert ott nem voltak konfliktusok. De a családi életben ő mindig konfliktusos volt. Engem is egyszer-kétszer kiutasított a szobájából.
- Mars ki! – parancsolta, és akkor nem volt apelláta.
Mert képes voltam azt mondani, hogy kvázi hülyén csináljátok a dolgokat. (nevetek) Például egy kályhát fűtünk egy négy szobás lakásban, Panni, hát gondolj bele.
- Az Akácfa utcában?
Igen. Egy kályhát.
- Mert így legalább nem kerül olyan sokba a fűtés.
De mi akkor már ketten dolgoztunk a Péterrel. Egyesíteni lehetett volna az erőket. Én nem voltam annak idején olyan meny, mint amilyen menyek, vők mostanában vannak. Én azt mondtam, dolgozik az Elzuska, dolgozik a Mama, van neki nyugdíja, mi ketten dolgozunk, fogjunk össze, ebből a lakásból palotát csinálunk.
- Nem sikerült?
Nem.
- Mindenki külön gazdálkodott?
Mert mindenki a sajátját féltette. Aztán a végén összejött nem tudom úgy negyvenezer forint és abból lett a Tahi. Azt mondták, hogy legalább azt a pénzt nem fogják elkótyavetyélni és megveszik rajta a telket, mi pedig építsünk rá házat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése