2012. július 9., hétfő

Judit Brisbane-ből - Első napok

Dean szabadságot vett ki az első pár napra, nem kellett mennie dolgozni. Így az első napok tevékenyen teltek, jöttünk-mentünk.
Brisbane gyönyörű nagyváros, elég nagy forgalommal, kocsival kb. 30 perc bejutni Carina városrészből a belvárosba.Rengeteg parkkal, a parkokban pihenő, zenélő, nyugodt emberekkel. A folyó kettészeli a várost, de mind hidakkal, mind a CityCattel jól lehet közlekedni egyik oldalról a másikra. Hatalmas bevásárlóközpontok, felhőkarcolók, és zsúfolt utcák váltják egymást. Rengeteg a külföldi, legfőképpen az ázsiai. A fiatalok hét közben egyenruhában (büszkék az iskolájukra ahova járnak) járnak-kelnek. A város felett eszméletlen a repülőforgalom, szinte minden 5 percben le- vagy felszáll egy repülő. Mi a külvárosi részen lakunk, itt nagy tisztaság van, de a belvárosban azért előfordul itt-ott szemét. Mindenki nagyon kedves és segítőkész. A minap a gyerekek egyedül megpróbáltak bemenni a városba busszal. Kinéztük a neten, melyikkel tudnának bejutni, majd felszálltak rá. Mikor megállt a végállomáson a busz, a sofőr megkérdezte tőlük, hát ők ugyan hová tartottak volna? Miután elmondták, a sofőr kiírta a buszra "Sorry, not in service" és elvitte őket oda, ahonnan egy másik busszal el tudtak jutni a belvárosba... :D
Az első nap koalákat és kengurukat néztünk egy parkban. Nagyon édesek voltak, de élő környezetben biztosan aranyosabbak lehetnek. Mikor hazaértünk, észrevettük, hogy a garázsajtó nyitva maradt. A reggel érkezett vadonat új mosógép, és a Dean nagyon komoly biciklije a garázsban. Az még mind semmi: a garázsból egy tolóajtón keresztül lehet bejutni a lakásba, ahol a nappaliban a 106 cm-es plazma tv, és két notebook és egyéb "hasznos" dolog volt. Senki semmihez nem nyúlt. Nem tudom elmondani azt az érzést, amit éreztünk, mikor a nyitott ajtót megláttuk. Otthoni tapasztalatok alapján elképzeltük a legrosszabbat... de megkönnyebbültünk...
így áll a nyitott garázsban a mosógép, és a bicikli.... Ebben a pár napban hirtelenjében megnéztük a várost, South Banket, Gold Coastot, Sunshine Coastot, Noosa városát, felültünk a városi óriás kerékre, megnéztük a legmagasabb épületet is...Rengeteg a látnivaló itt. A világ legszebb tengerpartjai közül a Gold Coast inkább a felkapottabb, rengeteg fiatallal, még így télvíz idején is (25°C). Martina csak kapkodta fejét, és csattogtatta a fényképezőgépét, mikor meglátta a napsütötte fiúkat, napszítta szőke hajjal. A városban hatalmas felhőkarcolók, rengeteg bár, kávézó, étterem, szórakozóhely.
A Sunshine Coast inkább nekem való. Természetesen szép, dűnékkel, természeti csodákkal, rengeteg kivetett kagylóval. Csendes, alig táboroznak az öbleiben, a dűnék között istenien lehetne pihenni. Végeláthatatlan a part, amíg szem ellát, csak a hullámok fodrozódnak. A városkák is kisebbek a parton, na persze forgalom itt is van.
Mikor Dean dolgozik, nem tudunk mást tenni, mint iskolák után nézünk, munkát keresünk és a normál napi munkákat csináljuk. Bevallom, hogy ez kicsit unalmas, nem könnyen éljük meg. De tudtuk, hogy az első időszak nehéz lesz... Persze azon vagyok, hogy megtanuljam a jobb kormányos vezetést, és az automata váltót, és akkor nyugodtan mi is mehetnénk egyedül, nem kellene megvárni őt míg hazaér. Azon vagyok...