2011. október 6., csütörtök

Akiért a mise szól

Kaptam egy üzenetet a mobilomon. Kotti húgom küldte.
- Pannikám, ma érted lesz a Szentmise.
El is felejtettem, pedig szólt is a múltkor, amikor legutóbb találkoztunk. Akkor még szentül elhatároztam, hogy elmegyek. Elmegyek úgy egy templomba, hogy nem turisztikai célzattal, gondoltam magamban, hiszen értem mondanak egy misét. Aztán a zubogó élet elsodorta a gondolatot, ahogy annyi minden mást is.
Ma meg itt ez az üzenet. Értem szól hát a mise és nélkülem. Nem éreztem meg, pedig érezhettem volna. Átdolgoztam a napot. Tele raktam levelekkel, jelentkezésekkel, ígéretek betartásával, házimunkával. Rövidebb vásárlás is került a napba, amelyet hosszasabb főzés követett. Pillanatnyi ötleteimtől vezérelve alakult az egyszerű és mégis sokszínű menü. Javában főztem, amikor megtudtam, hogy ma valahol értem szól a mise. Hagymás lehetett a kezem, vagy a hagymát kevergettem, vagy éppen akkor főztem ki a spagettit az elkészült brassói féleség mellé. Nálam sokszor nem teljesen az az étel, aminek a nevét viseli. Valami nem stimmel benne, én tudom, hogy mi, és reménykedem, hogy más viszont nem. Az értem szóló misétől lett-e jobb ma a vacsora, vagy mert nem tudom útját állni elkerülhetetlen fejlődésemnek, tegyek bármennyit is csapongó fantáziámmal ellene, nem tudom. De ez nem is érdekes, amikor olyan fontos dolog történik, hogy egy mise szól értem. Nem haltam még meg. Eddig azt hittem, hogy a hallottakért mondanak misét. Ez most nem olyan, és nem is akarja előre vetíteni közelgő végemet. Az élő Annáért szól. Neki szól és azért, de miért is? Tudományosan nem is tudnám megfogalmazni. Inkább ötletelnék és óhajolnék, miszerint azért szólnak valakik valaki által a mai misén értem, hogy odataláljak végre. Hozzájuk. Be. A templomba. Az Úrhoz. Ezért is. Mondjuk. Meg azért is, hogy sikeredjen valami végre. Lehet. De azért is beszélnek valahol a misén értem, mert nagyon megérdemlem és mostanság különösen rám fér. Ám lehet valami általam messze nem ismert, nem is sejtett oka. Nem kísérletezem tovább a megfejtésével.
Drága Kottim!
Akár ezért, akár azért szól értem a mise, szóljon bármilyen indíttatásból, én akkor is megtisztelve érzem magam és hálásan köszönöm. Hatása lesz bizonyosan.
De nem baj, ugye, ha én is teszek egy hangyányit róla és érte?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése