2010. november 25., csütörtök

Katalinok

Az anyósomat persze elfelejtettem ma felhívni, aki Kató. Mentségemre legyen mondva, hogy névnapját megelőzően két napot is töltöttünk nála látogatóban Barcson és boldog névnappal búcsúztam el tőle indulásunkkor az este. Kotti húgomat még délelőtt, rendelési idejében hívtam fel szép napot kívánva neki. K.Kati barátnőmnek sms-t írtam, így a kívánságnak nyoma maradt. Írásos üzenet ment ki Tahiba is H.Kati majdnem és igen kedves szomszédunknak is. Olyan Katalinokból is van elég, akiknek sem nem írtam és akiket fel sem hívtam, csak gondoltam rájuk, elég erősen. Ilyen B-L.Kata, akivel nagyon ritkán találkozom, segítségét viszont annál jobban érzem, amikor ötleteivel férjemnek próbál meg munkát találni. A másik, aki most eszembe jut L.Kata, házunk beli szomszédunk, bár szintek választanak el bennünket lakásilag egymástól. Mindazoknak, akiket elértem, és mindazoknak, akikre csupán gondoltam, meg azoknak, akiket ezúttal kifelejtettem a sorból, kívánok ehelyütt egészséget, boldogságot Katalin-napra, meg azt, hogy aki csak teheti, legyen részese annak a varázslatnak, amelyet Fesztbaum Béla produkál a Vígszínház Házi Színpadán, amikor Kosztolányit személyesíti meg mintegy másfél órán át Kosztolányi verseivel, prózájával. Ez volna egy igazi ajándék Katalin-napra. A műsor - A léggömb elrepül (van Kosztolányinak pont egy ilyen című novellás kötete) - mindössze egyszer megy egy hónapban. A parányi teremben érkezési sorrendben lehet helyet foglalni. Mindenki jól lát és hall, az idő pedig úgy röpül el, akár a címadó léggömb, hogy észre sem venni. Engem Kosztolányi elmondhatatlanul gazdag nyelvezete fogott meg és hogy mennyire nem poros, a mára is érvényes szövegek hangzottak el, kiválasztásuk telitalálat volt. Fesztbaum Béla pedig olyan természetességgel játszotta Kosztolányit, neki elhittük, hogy itt van közöttünk. Jól éreztem magam közben, nevettem, könnyeztem, rácsodálkoztam szövegekre, bár némelyek közülük haloványan ismerősnek tűntek. Az előadás után és napok múltán is jó érzés volt az estre visszagondolnom, a szívem körül önkéntelenül is melegség támadt.
Ehhez hasonló est-érzeteket kívánok most a Katalinoknak és nem csak Katalin-napon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése