2011. október 25., kedd

Dean Brisbane-ből - Színesek

Nem sok minden történt azóta és emiatt nem nagyon írok a blogra. Szokás szerint reggel kelés, munka, délután pedig kicsit tudok a családdal skypeon beszélni, utána suli. Este megjövök, ismét facebook. A nagyon ráérőkkel…. J
Viszont most értem el oda, hogy ritkábban kapcsolódok fel mert sokszor teljesen elmegy az estém és nem csinálok semmit csak a gép előtt pletyizek.
Sok változás nem történt, a legrosszabb az időjárás. Egyre többet esik, szinte minden két-három napban esik. Igaz, sokszor csak egy futó zápor, de van mikor egész nap kitartóan esik. A hőmérséklet jó, nem fázok. De aztán mikor a nap kisüt, akkor igazán süt.
Program most nem volt, mert az osztályfőnököm elutazott Tájföldre 3 hétre. Két tanár helyettesíti őt, nagyon kedvesek. Hamarosan letelik az IELTS tanfolyam és átlépek egy bussiness tanfolyamra, ami kicsit problémás, mert délelőtti időpontban van. Abból a szempontból viszont kedvezőbb, hogy csak hétfőn és kedden délelőtt, szerdán pedig fél nap. Szerettem volna átkérni magamat, hogy az estéim szabadok maradjanak, de eddig nem sikerült. Állítólag akkor új vízumot kell kérni, azt pedig most nem szeretnék megint igényelni… (500 AUD) Ha a következő IELTS-re is szeretnék menni, akkor újra 12 hét, de kezdődik minden elölről. Az egyik tanár már rám szólt, hogy próbáljam meg a vizsgát és menjek tovább a business tanfolyamra. Talán igaza van, meg egy picit unom már az esti tanfolyamot. Úgy döntöttem, elkezdem így novembertől a businesst és már a nappalira fogok járni. A munkámat nem nagyon zavarja, mert inkább a hétvégek az erősebbek és a heti húsz óra nem sok.
Sajnos egyre többet foglalkozok a karácsonnyal, és őszintén félek, hogy idén először egyedül töltöm. A Laci haverom is hazamegy december 20-án, igaz fájó szívvel. Nagyon szeretne vissza jönni….Keresem a megoldásokat az ünnepekre, de igazából én sem tudom mihez kezdek majd.
Már több mint egy hónapja, hogy megigényeltem a adószámomat és még nem érkezett meg. A suliban utánanéztek, és egy megoldás van: be kell menni a hivatalba. Ettől már borsózott a hátam… ADÓHIVATAL !!!! Sorban állás, tömeg, morcos ügyintézők stb. Egyik nap erőt vettem magamon, nekiindultam elintézni. A cím alapján sajna elköltöztek (kezdődik, gondoltam)…. Átsétáltam a megadott új címre, rövid kérdezősködés után meg is találtam. A kis irodában kb. 5 ügyintéző és egy recepciós volt, aki egy ügyféllel nevetgélt. Megkérdezte, hogy miben tud segíteni, elmondtam neki a gondomat és a nevemet.(Itt jegyzem meg, hogy több helyen elkérik a keresztnevedet és azon szólít az ügyintéző…) Megkért, hogy foglaljak helyet, majd 5 perc elteltével egy fiatalember kedvesen köszönt: Helló Dean !! körbenéztem, kicsit úgy éreztem, több éve ismerjük egymást. Bekísért az irodájába és elkezdődött a procedúra. Csodák csodájára 10 perc elteltével elkészültem, a fiatalember elnézést kért (!!!), hogy nem kaptam meg időben, majd a számommal már kisétáltam. Azt gondolom, van még mit tanulnunk… J
Bank
Hirdetések alapján kiderült, hogy sokkal jobb bankszámlák vannak, mint amit én nyitottam az első héten, így bementem egy bankba, hogy utánanézzek, érdeklődjek. Rögtön plusz két másik bankszámlaszámot nyitottam a meglévő mellé. A meglévő miatt ideges voltam, mert úgy is lehet vele fizetni kisebb összeget, hogy csak odatartod a vevő egységhez, és pár másodpercre és máris megtörténik a beazonosítás, se PIN, se aláírás, semmi. Féltem, ha egyszer ellopják, sokat le tudnak emelni. Így erre most már csak kissebb összeget teszek, ami hirtelen kell, a többire pedig elkezdtem gyűjteni. A számla fenntartási díja ingyenes, az egyiken 4,8% kamat, a másikon 6% ha havonta minimum 10 AUD-t utalsz rá, és nem veszel ki. Nem vagyok nagy szakértő a bankszférában, de meglátjuk…. A hölgy rám beszélt egy biztosítást a szobámra és a személyes tárgyaimra. Egy hónap a próbaidő, és ha meggondolom magam, akkor csak felhívok egy számot és stornó. A díj havi 57 dollár, és legrosszabb esetben 20.000 AUD-t fizet. Még gondolkodom rajta, de több, mint valószínű hogy elfogadom. Akkor is fizet, ha elviszem a laptopomat és máshol lopják el. Tudniillik néha ideges voltam, mert a ház napközben teljesen üres áll, és az jön be, aki csak akar. Néha csak a főbejáratot zárják. A díj pedig heti kb. 15 AUD, az pedig egy Pack sör….
Lakás
A ház, ahol lakom nagyon szuper, és jól érzem magam. A társaság is nagyon kellemes. Egyik este - Márk fiam ajánlására - neki láttam tenger gyümölcse tésztát főzni. Isteni volt és olcsó. 1kg tenger gyümölcse keverék (kagyló, rák, tintahal stb.) került 10 AUD-ba, egy zacskó tészta 1 AUD. Fél óra alatt kész is volt. Közben, hogy kellemes hangulatom legyen, kibontottam egy üveg bort. Esténként elég sokan összejövünk a konyhában, mindenki a saját kis vacsoráját főzi. Hát én kaptam hideget és meleget is…. Az olasz pár rám szólt, hogy a pastát soha nem törjük, aztán a francia rosszul lett, hogy szódát töltök a fehér borba…..
Bezzeg a végeredményből mindenki kért, és mindenki dicsérte J.
Munka
Laci barátom egyik este kihívott a tanteremből, hogy lenne-e kedvem másnap máshol dolgozni. Persze, pláne mikor megtudtam, hogy mennyit fizetnek (25 AUD/óra) ami a mai napon 5500 Ft!!!!
Egy régi kerítést kellett elbontani egy magyar vállalkozónak. Sajnos reggel 5-kor volt az indulás, és 6-tól kezdődött a munka. Odaérkeztünk és nekiláttunk melózni, nem mondom, hogy könnyű volt... Nap végére hullának éreztem magam, 9 órakor már aludtam is. A jó hír, hogy még egy nap kell majd mennünk. ( A végén a két napból három lett és remélem lesz folytatása….) Igaz, utolsó nap egy hatalmas vízelvezető rendszerből a lerakódott sarat, iszapot kellett kihordani. A beton cső 220 cm magas így simán lehetett sétálni benne. Nagyon elfáradtam akkor is. De most a legfontosabb, hogy megismerjenek, és ha legközelebb lesz lehetőség, újra hívjanak…
Dicsekvésképpen írom: a 3 nap alatt kerestem 151.000 forintot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Természetesen az autómosó is megvan, de egy ilyen jó lehetőséget nem lehetett kihagyni. Így megismerkedtem még több magyarral és ausztrállal.
Egyik hétvégén hívtak társadalmi (ingyen) munkára egy magyar családhoz betonozni. Ismét pár új embert ismertem meg. A család Veresegyházról költözött ki, teljes felszámolással. Nagyon nehéz volt nekik a kezdés, ahogy mesélik, de mostanra……
Vettek egy telket és építkezésbe kezdtek.
Itt más az építkezés. Az alap 50 cm mély, könnyű szerkezetes (gipsz karton), nagyon szép, egyszintes házikó kb. 250m2 (!!) nagyon, NAGYON szép. Kerítés nélküli utca, csupa hasonló szép házak és nagyon csendes környezet. A belvárostól kb. egyórányira fekszik. A pár korombeli lehet, nagyon kedvesek. A férj mesélte, amikor kijöttek Ő is ugyanezt az utat járta be, mint én, és ráadásul ugyanezeknél a vállalkozóknál. Visszatérve: a munka az volt, hogy a medence körül betonozni kellett, a mixer megjött, alig fél óra alatt behordtuk, utána ebédet és finom házi sört (saját főzés) kaptunk. Kettőre már otthon is voltam.
Más
A nagyfőnököm itt van jelenleg Brisbane-ben… Erzsébet királynő….
Jaj, a legjobb!!! Vettem lottót a Gottfried ajánlására, és nyertem 42 AUD-t J
Összegezve a tényeket
Nagyon jól érzem magam, és érzem, hogy nagyon sok lehetőség van, és jelenleg nem tudom elképzelni, hogy Magyarországra visszamenjek. Aki picit érez magában többet, annak csak ajánlani tudom. Itt ha dolgozik valaki, valamit (bármit), már jól megél….
Búcsú
Itt szeretnék elbúcsúzni a blogírástól. Na, nem teljesen, csak havi egy alkalomra lecsökkenteni. Mostanában nem sok minden történik, és a semmiről nem szívesen írok. Sokan várják a következő írásaimat, de nem mindig tudok használható információkat írni.
Tudósítás: Dean Brisbane-ből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése