2015. december 5., szombat

Bacher ürügyén

Kedves Tóth József polgármester úr!

A Bacher-kiállításról persze lemaradtam. Nem akartam, nagyon nem akartam elmulasztani, de sajnos így sikerült.
Pedig tettem érte lépéseket, hogy megnézhessem. Mióta megtudtam, hogy létezik, az iPad-emen ott volt kimerevítve a NOL Jól kitalálta Lipóciát című cikke.

Egy hete halogatom, hogy még a bezárás előtt oda megyek, ha csak fél órára is, de ránézek Bacherre, mert ennyi idő alatt többre nem is futná. Magamba szívom lényének kisugárzását, amely használati tárgyaiból felém árad, rám ragad a cikkekből, regényrészleteiből, tárcáiból. Lányom itthon volt az utolsó tíz napjában a kiállításnak, anyám meg a kiállítás megnyitójánál is régebbi idők óta a halál felé vivő rögös úton botladozik, mert menetelésről már nem lehet szó a hónapok óta tartó folyamatban.

A legutolsó napon, december negyedikén megkértem Tibromat, a férjemet, hogy hívja fel a kiállítás helyszínét, nem tartanak-e későbbig nyitva, ill. másnap, szombat kora reggel megnézhető-e még a kiállítás. Plusz engedményekről, meghosszabbításról nem lehet szó, majd tavasszal nyílik egy komplettebb Bacher-kiállítás a József Attila Művelődési Központban, hangzott a kimerítő válasz.

Akár lehettem volna boldogabb is a kapott megnyugtató információval, de nem voltam.
Ezzel szemben valami hiányt kezdtem érezni a szívem tájékán.

A legutolsó napon, december negyedikén munkából, majd anyámtól haza felé menet azt mondtam magamban:
- Ha odaérek hat óra előtt a tízenharmadik kerületi Városházára, akkor akár percekre is, de bemegyek.
Öt perccel hat előtt a portás nyitott nekem ajtót és sajnálkozásáról biztosított, hogy lemaradtam a kiállításról, de a Városháza pénteken délben bezárt, majd hétfőn. Hiába mondtam, hogy hétfőn már nincs kiállítás, a portás szabályokra hivatkozva nem engedett be még bele szagolnom sem Bacher kihűlő levegőjébe. A portás dicséretet érdemel, miközben a szívem vérzik, hogy nem láthattam Bacher kiállításba rögzült nyomait.

Tudom, majd tavasszal.
Erről akkor is menthetetlenül lemaradtam.

Tiszteletteljes üdvözlettel:

Szegő Panni
Mobil: 70 / 246 47 09

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése