2015. június 2., kedd

DANI Imre

Lehet, hogy egy későbbi sztárt láttunk ma a Frildivel a Zeneakadémián a diploma hangversenyén? Fogalmam sincs, nem nagyon értek hozzá, homályos sejtéseim vannak mindössze, és megpróbálom szabakba önteni, amit átéltem.
Bevallom, elsőre - már elnézést - nagyra nőtt csecsemőnek tűnt, amint a fiatalember kijött és leült a zongora mögé. Mit tudhat, töprengtem magamban. Mindössze pár percig tartott az érzéki csalódás, hogy azután DANI Imre a zongorajátékával állítson a feje tetejére minden előítéletet. A Bach-darabban még évfolyamtársai kíséretében játszott. Beethoven, legvégül Liszt H-moll Szonátájában magára maradva, egyszál magában a színpadon a zongoráján játszotta el briliánsan a zenedarabokat.
Liszt különben az egyik legnehezebb zongoraműveket író szerző. Azt gondolhatta annak idején a Maestro, hogy aki rajta kívül veszi a kurázsit és megpróbálja eljátszani a zenéit, és valamennyire sikerül is neki, abból az illetőből előbb vagy utóbb még lehet valaki. DANI Imre fantasztikusan játszotta el a nagy Lisztnek Lisztet. A mély dallamok kellőképpen morgónak, viharosnak, vészterhesnek tetszettek, míg ezenközben a magas hangok csilingeltek, varázslatos hangulatot teremtettek. Élvezet volt hallgatni a fiatal zenész játékát. Az ember képes ilyenkor elrugaszkodni a valóságtól, maga mögött hagyni napi gondokat, fájdalmakat, önkéntelenül és kedvteléssel merül bele a zenei zsongásba. Mintha ezekben a kivételes pillanatokban megállna az idő, és a csönd is hallhatóan a többszörösére dagad. Hallgattam volna tovább is, tobzódtam volna a bonyolult dallamokban, ámúlva gyönyörködtem volna DANI Imre boszorkányos zongorajátékában, kedvtelve nyújtottam volna az egyhelyben álló, kimerevedett időt.
Talán nem süllyed el, tépelődtem magamban, nem vész el a fiatal zongoraművész más, a zenét kimagaslóan interpretáló és a feltörekvő középszerű zenészek között.
DANI Imre, a mai est a Zeneakadémia Nagy termében felejthetetlen élmény, sikeres, mérföldkőszerű állomás volt a pályafutásodon, szívemből gratulálok. Nagyon remélem, hogy hallunk még felőled!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése