Azért Leonard Cohenen nem sikerült túl tenniük. Előadták majdnem minden ismert számukat, a legvégére hagyva a garantált tombolással, lelkesedéssel, a székből való felugrálással, a dal ütemére szóló vonaglással, együtténekléssel járó Nah Neh Nah-t, bárhol a világon a védjegyüket. Mindössze másfél óráig tartott a koncert, pedig a pesti közönség bírta volna jóval tovább. Ez egyfajta csalódást jelenthetett annak, nekem, bárkinek, aki két-három órás koncertekhez van szokva.
A Vaya Con Dios fátyolos, búgó, egyéni hangja, az énekesnő, Dani Klein, az egyetlen olyan tagja az együttesnek, aki a kezdetektől, az alapítástól fogva benne van, aktívan működik, énekel.
Nemrég óta tudhat kerek évszámot magáénak, a koncerten ezt be is vallotta, idén január elsején töltötte be a hatodik ikszet. Azt mondja, nem jó megöregedni, hiába minden odafigyelés, plasztikázás, innen már csak lefele visz az út. A korára még visszatért az első pár szám után, amikor is néhány zenésztársával együtt leültek a közönség elé a színpadon, és úgy énekelték el a What's a woman és más számokat. Azt mondja, hogy az idén lett hatvan és neki joga van leülni, ha éppen úgy gondolja.
A Puerto Rico úgy hangzott, ahogyan emlékeztem rá. A Just a friend of mine-t nehezen ismertem föl, de még így is nagyon tetszett. Az Uncroyable-t, Pauvre diable-t, Don't cry for Louie-t olyan érdekes felállásban és hangszerelésben adták elő, hogy kicsit lassan ment a felismerés az első taktusokból, de azután együtt tapsoltunk a dallamokra. Adtak elő orosz népzenei, valamint roma behatású dalokat, amelyekben a hegedű és Dani hangja vitte a főszerepet.
Az együttes tagjai, a zongorista, akinek erre az estére kellett beugrania, a nagybőgős, a gitáros, a dobos, a hegedűs, a trombitás mind-mind kiváló, profi zenészek, akiknek lehetőségük volt szólókban megmutatni tudásukat. Az egy nő és egy férfi háttérénekes duettet is énekelhetett Dani Kleinnel.

Jazz, blues, latinos, roma dallamok, de főleg kellemes jazz szólt ebben a másfél órában, az Arénához képest csendesen, visszafogottan. Ezen az esten a Vaya Con Dios inkább tűnt kamarazenélésnek például nekem, aki ott ültem a legutolsó sorban és a legtávolabb a színpadtól, mint egy egész Arénát hangzásban és látványban betöltő koncertnek. Időben nagyon kevés volt, ám kénytelenek voltunk elfogadni a Vaya Con Dios saját maga által önmagának és közönségére szabott, megkoreografált búcsúját a színpadtól itt Budapesten.

És mostantól én is csak azt mondhatom, Vaya Con Dios, Isten veled!
(a cikk megjelent 2013.április 7-én a Galamusban az Olvasói levelekben: http://www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=202116:vaya-con-dios&catid=65:az-olvasok-irasai&Itemid=101)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése