2013. november 12., kedd

National Theatre's Macbeth

Ha most mindjárt 11h után és egyre közeledve éjfélhez a Frildi látná, mit csinálok, rosszallással vegyes elismeréssel csóválná meg a fejét, talán még el is mosolyodna, és azt mondaná:
-          Ilyesmit vártam, nem csalódtam, ír, nekem ír.
Pedig egy nagyon nehéz darabon, „kis hétfői szórakozáson” vagyok túl Shakespeare Macbeth-jével.A londoni National Theatre-ből volt eredeti angol nyelvű közvetítés magyar felirattal. Elkelt az írásbeli segítség, hiszen Shakespeare-ül folyt az előadás, amikor is az ember tudat hasad, sutba dobhatja az összes eddigi angol tudását, amely Shakespeare mellett olyannyira eltörpül, hogy szabad füllel alig hallható. Már a Vízkereszt (Twelfth nigth) is alaposan megrázott, de ott még nyomokban találtam ismerős, az én angolomra emlékeztető kifejezéseket, a Macbeth azonban még ha lehet ennél is sokkal jobban csavart egyet angolom elhanyagolható maradékán, kicsavarta az utolsó utáni csöppet is belőle.  
Folytatom

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése