2013. március 27., szerda

A Szűcs fogadója

Meg sem tudom, hogy a világon van ez a hely, ha nem járunk Gödöllőn vízszűrőért. A magán vállalkozótól Tibrom megkérdezte, milyen éttermet javasolna nekünk, ha egyszerre szeretnénk jót, háziasat, nem túl drágáért enni. A vállalkozónak először a Napsugár étterem jutott eszébe, azonban aznap zárva volt, ezt követően ajánlotta A Szűcs fogadóját. A Grassalkovich Kastély előtt menjünk el, keresztezzük a HÉV-et, Gödöllőn túl jobb felől elhagyjuk a Tesco-t, majd nem sokkal azután az út bal oldalán észrevesszük a fogadót, amelyet mindig rengeteg autó vesz körül.

A Szűcs fogadóját két oldalról négy autó szegélyezte ezen hétköznapi kora délutáni órán. Emlékeztem rá, hogy az mindig jó jel, ha nem üres étterembe tér be a fáradt is, elég éhes is vándor, mint amilyenek éppen mi voltunk  Gödöllőn túl és Szadán innen, a cím szerint inkább Szadán.

Paravánokkal szellősen elválasztott hat személyes sarokasztalhoz ültünk le életem pont ma harmincegy éve átmenetileg jelenlegi párjával, Tibrommal. Az asztalos pincérnek jogosan nem lehettünk elsőre nagyon szimpatikusak kirándulós, egyszerű szerelésünkben, inkább szerénységet, szegénységet, mint meggyőző színvonalat, jólétet sugárzóan.

Az étlap vett le először a lábamról, igaz akkor már javában kényelmesen ültem. Minden egyes étel témakört találó címmel indítottak, amelyet itt most kivonatosan néhánnyal példázom:
"Azoknak, akik nagyon éhesek - Előételek",
"Levesek - avagy mit rejt a fedő",
"Házi szárnyasok - ha a róka el nem vitte",
"Horogra akadt vízi jószágok"
"A falu aprajának - gyerek menü"
"Saláták - a kertek zöldjeivel"
"Édességek - a nagyi titkos receptjei"
Hiszem, hogy az erre fogékony vendéget - ahogy engem is - megérinti a címekben rejlő közvetlenség, vélhető összekacsintás, humor.
Nekem még sikerült a róka által el nem vitt szárnyasok közül éppen a Grassalkovich gróf kedvencét, azaz roston sült csirkemellet fokhagymás mártással, füstölt sajttal meghintve választani burgonya krokettel. Tibrom kicsit többet mélázott azon, hogy mit is egyen, mit is egyen, vajon a Fatányérost válassza többféle hússal vagy valami egyebet. Végül az igencsak jól hangzó, bár nekünk totálisan ismeretlennek tetsző Öreghegyi betyárszelet csípősen fűszeres steak burgonyával mellett döntött.
Mindig elhatározom, amikor újabb szárnyas ételt eszem valahol, hogy majd azt is felveszem az általam otthon elkészítendők listájára. Sosem hittem, hogy valaha is eljutok - néhány csirkemell elkészítési módot ismerve -, a lehetőségek végére. Ez a fokhagymás mártásos, füstölt sajtos csirkemell megint egy olyan ízkombinációt mutatott fel, ami mellett nem lehetett csak úgy elmennem. Szépen lassan, komótosan, minden egyes falatot jól megrágtam, a mártást kielemeztem, az ízekben tobzódva újfent megállapítottam, hogy mennyire szegényes eddigi szárnyas étel tudásom, amely ezzel az étellel is bővíthető, gazdagítható.
Közben átnéztem Tibromra, aki tányérján a tekintélye adag Öreghegyi betyárszelettel küzdött, szabályos csatát vívott, hol jobbról, hol felülről, hol egyéb oldalról közelítve meg az ennivalót, amely sertéshúsból, kolbászdarabokból, gombából, fűszeres steak burgonyából, pepperoniból és ki tudja, még mi mindenből állt. Megnyugodtam, hogy Tibrom nem marad éhes.
A késői ebéd után kisebb kirándulást tettünk A Szűcs fogadójában. A két nagy termet középen a bárpult választja el egymástól úgy, hogy a közös légtér mégis megtartódik. A teremben, ahol mi is ültünk és ezen a véletlenül, tévedésből itt ragadt késő téli, március végi napon  a fával etetett kandallóban égő tűz táplálta a családias, barátságos hangulatot. Ezen a részen diszkrét paravánokkal választották el az asztalokat egymástól. A falakon fa szekrények, konyhai eszközök, fadíszek, festmények, elsősorban tájképek.
A Szűcs fogadója bal oldali, egyben nagyobb termében - otthonosan berendezetten - elszórt asztalok, körülöttük székek sora. Fa tálaló szekrény. A falakon itt is fa konyhai kellékek, festmények. Boltíves sarok részben két asztalnyi társaságnak van a hely kuckósan kialakítva.
A kert helység ebben az évszakban még nem működik, március 27-én A Szűcs fogadója ablakán  keresztül lehet a téli tájban gyönyörködni. Most mit mondjak, azért ennek is, de
A Szűcs fogadójának minden bizonnyal megvan a varázsa.







http://aszucsfogadoja.hu/


































Nekem még sikerült a róka által el nem vitt szárnyasok közül éppen a Grassalkovich gróf kedvencét, azaz roston sült csirkemellet fokhagymás mártással, füstölt sajttal meghintve választani burgonya krokettel. Tibrom kicsit többet mélázott azon, hogy mit is egyen, mit is egyen, vajon a Fatányérost válassza többféle hússal vagy valami egyebet. Végül az igencsak jól hangzó, bár nekünk totálisan ismeretlennek tetsző Öreghegyi betyárszelet csípősen fűszeres steak burgonyával mellett döntött.
Mindig elhatározom, amikor újabb szárnyas ételt eszem valahol, hogy majd azt is felveszem az általam otthon elkészítendők listájára. Sosem hittem, hogy valaha is eljutok - néhány csirkemell elkészítési módot ismerve -, a lehetőségek végére. Ez a fokhagymás mártásos, füstölt sajtos csirkemell megint egy olyan ízkombinációt mutatott fel, ami mellett nem lehetett csak úgy elmennem. Szépen lassan, komótosan, minden egyes falatot jól megrágtam, a mártást kielemeztem, az ízekben tobzódva újfent állapítottam meg, hogy mennyire szegényes eddigi szárnyas étel tudásom, amely ezzel az étellel is bővíthető, gazdagítható.
Közben átnéztem Tibromra, aki tányérján a hatalmas halom Öreghegyi betyárszelettel küzdött, szabályos csatát vívott, hol jobbról, hol felülről, hol egyéb oldalról közelítve meg az ennivalót, amely sertéshúsból, kolbászdarabokból, gombából, fűszeres steak burgonyából, pepperoniból és ki tudja, még mi mindenből állt. Megnyugodtam, hogy Tibrom nem marad éhes.
(folytatom)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése